jueves, 10 de abril de 2008

REIAL DECRET

Comentari del Reial Decret d’ensenyances mínimes per al segon cicle de l’Educació Infantil.

En les anteriors entrades ja he comentat que és necessari que a l’escola s’introduïsca l’ús de les noves Tecnologies des de les primeres etapes d’escolarització, aleshores per a que les TIC formen part del PCC, és important un recolzaments des de les institucions i organismes governamentals per a que mitjançant les lleis es regulen les continguts del nostre sistema educatiu.
En el RD 1630/2006, de 29 de desembre , s’estableixen els ensenyaments mínims del segon cicle d’educació infantil, els continguts dels quals s’estableixen al voltant de tres àrees curriculars: Coneixement d’un mateix i autonomia personal, Coneixement de l’entorn i Comunicació i representació.
Aquest Reial Decret s’ha concretat en el cas de la Comunitat Valenciana amb el Decret 38/2008, de 28 de març, del Consell, pel qual s’estableix el currículum del segon cicle de l’educació Infantil a la Comunitat Valenciana. En el tema que ens interessa que és els de les TIC, aquest apareix com a un bloc de continguts dins de l’àrea de Comunicació i representació, on fa referència a la iniciació de l’alumnat de segon cicle d’infantil en l’ús d’eines tecnològiques com a elements de comunicació, s’han d’aproximar a produccions audiovisuals i aprendre a fer valoracions crítiques sobre els seus continguts i la seua estètica, aprendre a distingir entre la realitat i la representació audiovisual, i també prendre consciència de la necessitat d’un ús moderat dels mitjans audiovisuals de les TIC. També es parla d’elles i de la seua importància en l’àrea de coneixement de l’entorn, ja que formen part del seu entorn.

No hay comentarios: